Home / Newsroom / General Press Releases / 2021 /

Rabobank en equensWorldline verlengen hun langdurige samenwerking met 5 jaar

Utrecht, 10 maart 2021 - equensWorldline, een dochteronderneming van Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider op het gebied van betaal- en transactiediensten, kondigt de verlenging aan van haar serviceovereenkomst met Rabobank, een van de grootste Nederlandse banken. Krachtens de overeenkomst zal equensWorldline haar brede scala aan betrouwbare betaaldiensten aan Rabobank blijven leveren en miljarden transacties per jaar verwerken, waarbij verwacht wordt dat de volumes aanzienlijk zullen toenemen.

De Rabobank is met 9,6 miljoen klanten een van de grootste Nederlandse banken en richt zich op food & agri, retail en private banking klanten in Nederland en op klanten in de food & agrisector wereldwijd.

equensWorldline levert al vele tientallen jaren een breed scala aan diensten aan de Rabobank, variërend van uitgebreide Acquiring en Issuing diensten tot iDEAL en verwerking van SEPA overboekingen, inclusief Instant Payments en SEPA incasso. equensWorldline is klaar is voor de toekomst en kijkt er naar uit om Rabobank de komende jaren bij te staan in het steeds veranderende betaallandschap, met een gezamenlijke focus op groei door innovatie.

Een duurzaam partnerschap dat groei waarborgt

Om haar groeiambities te ondersteunen heeft de Rabobank besloten om de samenwerking met equensWorldline met 5 jaar te verlengen tot oktober 2026. Naast de bewezen stabiliteit en kwalitatieve dienstverlening, hebben equensWorldline’s lokale aanwezigheid, innovatiekracht en niet in de laatste plaats de focus op duurzaamheid de Rabobank doen besluiten om het contract te verlengen.

Nico Strauss, Tribe Lead B2B Services bij de Rabobank: "Als coöperatieve bank wil de Rabobank bijdragen aan de groei op lange termijn van individuen, sectoren en de samenleving als geheel. De betrouwbare dienstverlening van equensWorldline vormt een sterke basis voor ons werk. Deze strategische samenwerking ondersteunt ons bij het verder waarmaken van onze missie."
Andrej Eichler, Chief Market Officer bij equensWorldline, zegt: "We zijn erg trots op de verlenging van ons partnerschap met de Rabobank, wat een duidelijk teken van vertrouwen en waardering is. Beide bedrijven zijn samen gegroeid gedurende vele jaren van samenwerking. We kijken ernaar uit om de Rabobank ook in de toekomst te blijven ondersteunen met onze hoogwaardige diensten en om hun innovatieve en proactieve partner te zijn voor de versnellende digitale transformatie."

OVER WORLDLINE

Worldline [Euronext: WLN] is de Europese leider in de betalings- en transactiedienstensector en de nummer 4 speler op wereldniveau. Met zijn internationale bereik en zijn focus op innovatie is Worldline dé voorkeurspartner bij uitstek op vlak van technologie voor handelaars, banken en derde partijen, maar ook voor aanbieders van openbaar vervoer, overheidsinstellingen en industriële bedrijven in alle sectoren. Met meer dan 20.000 werknemers in meer dan 50 landen biedt Worldline zijn klanten duurzame, betrouwbare en veilige oplossingen voor de gehele waardeketen van het betalingsverkeer. Hierdoor wordt de groei van hun bedrijf gestimuleerd, waar ze zich ook bevinden. Het aanbod van Worldline op het vlak Merchant Services; Terminals, Solutions & Services; Financial Services en Mobility & e-Transactional Services omvat nationale en internationale commerciële acquisitie, zowel in de winkel als online, uiterst veilige verwerking van betalingstransacties, een brede portefeuille van betaalterminals, evenals e-ticketing en digitale diensten in industriële omgevingen. In 2020 genereerde Worldline proforma-inkomsten van 4,8 miljard euro. worldline.com

OVER RABOBANK GROEP

Rabobank Groep levert in verschillende landen over de hele wereld diensten op het gebied van retailbanking, wholesalebanking, leasing en vastgoed. Rabobank Groep stelt het gezamenlijke belang van mensen en gemeenschappen voorop en in de dienstverlening staat het leveren van waarde voor de klant centraal. In Nederland ligt de nadruk op breed marktleiderschap, internationaal ligt de focus op het uitbreiden van de leidende positie als food- en agribank. Rabobank Groep is actief in 38 landen en had 43.272 fte op 31 december 2020. Voor meer informatie over de Rabobank Groep ga naar www.rabobank.com/nl