Home / Newsroom / General Press Releases / 2019 /

Dankzij Worldline kunnen Chinese toeristen nu betalen met UnionPay en Alipay in Budapest Airport. UnionPay en Alipay wordt nu geaccepteerd in meer dan 20 Europese luchthavens om tegemoet te komen aan het groeiend aantal Chinese reizigers

Bezons, 30 septembre 2019 – Worldline, [Euronext: WLN], Europees marktleider in betalings- en transactiediensten kondigt haar acquiring services aan voor de favoriete betaalmerken van de Chinezen op de luchthaven van Boedapest. Dit is de eerste locatie in Hongarije waar Alipay wordt geaccepteerd en de tweede samenwerking van Worldline met Heinemann Duty Free na de lancering van Alipay op Amsterdam Airport Schiphol in januari 2018.

Boedapest is een van de 'must-see'-bestemmingen in centraal Europa en kent de laatste jaren een aanzienlijke toename in het aantal toeristen uit China. In 2018 bezochten zo'n 250.000 Chinese toeristen de Hongaarse hoofdstad, dat is een groei van meer dan 11%. Aangezien het aankoopgedrag tegenwoordig grotendeels wordt bepaald door een vlotte end-to-end klantervaring, is het een logische stap dat Heinemann, de Duty Free partner van de luchthaven van Boedapest, zijn Chinese klanten een vertrouwd, eenvoudig en snel afrekenproces wil bieden, ook met hun favoriete en vertrouwde betaaloplossing.

Vincent Roland, Managing Director Merchant Services bij Worldline, zegt: "UnionPay is de meest populaire Chinese kredietkaart, maar steeds vaker schakelen reizigers over van fysieke kaarten naar mobiele betaalmogelijkheden via Alipay. Dit is een trend die geen enkel retailer, die zich richt op Chinese toeristen, kan negeren. Wij ondersteunen al onze retailklanten door hen innovatieve betaaloplossingen aan te bieden, waaronder ook voor deze merken”.
Ildikó Jankovich, Managing Director Heinemann Duty Free bij Budapest Airport: "Wij zijn blij dat we nu zowel UnionPay als Alipay betalingen beschikbaar kunnen stellen aan Chinese klanten in onze Duty Free winkels in Boedapest. We zien veel potentieel in dit klantsegment en willen hen de best mogelijke klantervaring bieden. Door samen te werken met Worldline kunnen we enerzijds dit aanbod uitbreiden naar andere landen en anderzijds kunnen we het aanbod van geaccepteerde betaalmogelijkheden vergroten”.

Als centrale acquiring partner voor zowel Alipay als UnionPay stelt Worldline handelaren op de luchthavens van Amsterdam Schiphol, Basel Mulhouse, Bremen, Brussel, Burgas, Kopenhagen, Frankfurt, Genève, Helsinki, London Heathrow, Luxemburg, Malmoe, Malta, Martinique, München, Stockholm Arlanda, Toulouse, Varna, Wenen en Zürich in staat om hun Chinese klanten dezelfde betalingsmethodes aan te bieden die ze thuis zouden gebruiken.

Worldline [Euronext: WLN] is de Europese marktleider in betalings- en transactieservices. Innovatie zit in de kern van ons DNA. Worldline biedt pan-Europese en binnenlandse Acquiring voor zowel fysieke als online bedrijven, beveiligde verwerking van betalingstransacties voor banken en financiële instellingen, transactieservices in e-ticketing en voor lokale en centrale openbare instanties. Dankzij aanwezigheid in meer dan 30 landen is Worldline de aangewezen betalingspartner voor winkeliers, banken, openbaarvervoerbedrijven, overheidsinstanties en industriële bedrijven; waarvoor Worldline geavanceerde digitale services biedt. De activiteiten van Worldline zijn onderverdeeld in drie bedrijfstakken: Merchant Services, Financial Services waaronder equensWorldline Mobility & eTransactional Service. Worldline heeft wereldwijd ongeveer 11.000 mensen in dienst, met een geschatte pro forma omzet van ongeveer 2,3 miljard euro op jaarbasis. worldline.com

Voor meer informatie :

Over Gebr. Heinemann SE & Co. KG

Gebr. Heinemann is een van de topspelers op de internationale reisretailmarkt en de leider op de Europese markt. Het is het enige familiebedrijf tussen de internationale spelers in de reisindustrie. Als distributeur levert Gebr. Heinemann aan meer dan 1.000 klanten in meer dan 100 landen. In de retailsector heeft het bedrijf meer dan 340 Heinemann Duty Free & Travel Value-winkels, boetieks met licentie- en conceptshops op 74 luchthavens in 28 landen, evenals winkels aan grensovergangen en aan boord van cruiseschepen. Sinds 2008 ontwerpt het bedrijf zijn Duty Free & Travel Value Shops volgens een bijzonder merkconcept. Vandaag is het merk Heinemann Duty Free aanwezig op tal van luchthavens wereldwijd en heeft het zijn grootste Airport Duty Free winkel in Sydney.

In totaal bedient de verkooporganisatie nu meer dan 40 miljoen klanten op meer dan 160.000 vierkante meter winkelruimte per jaar. Gebr. Heinemann is sinds 1879 gevestigd in het huidige HafenCity district van Hamburg. Het bedrijf wordt geleid door de neven Claus en Gunnar Heinemann en Gunnar Heinemann's zoon en CEO Max Heinemann, de vierde en vijfde generatie van de familie die het bedrijf samen leiden. Gebr. Heinemann heeft wereldwijd meer dan 8.000 medewerkers in dienst.

Contact Presse Worldline

Sandrine van der Ghinst