Home / Newsroom / General Press Releases / 2018 /

Availpro gaat wereldwijd partnerschap met Worldline aan om hotelsector toonaangevende e-commerce- en betaaloplossingen aan te bieden

Brussel, 4 september 2018 – Availpro, de toonaangevende Europese technologieleverancier voor de hotelsector, gaat samenwerken met Worldline om een volledige omnichannel-oplossing aan te bieden op het vlak van e-commerce betaaldiensten. De klanten van Availpro en hun hotelgasten kunnen dankzij de samenwerking genieten van veilige en naadloze betaaltechnologie tijdens boekingen. Het partnership maakt het mogelijk te betalen in verschillende munteenheden en sluit elk risico van dubbele of frauduleuze boekingen uit. Hotels kunnen vanaf nu hun transacties direct vereffenen en zo hun betalingstarieven optimaliseren.

Hoe werkt het? Wanneer een hotelgast online een kamer boekt, registreert de Smart Channel Manager van Availpro alle transactiegegevens. Sinds 1 september draagt Availpro deze betaalgegevens over aan Worldline, dat de kredietkaarttransactie verwerkt. Dankzij deze oplossing kunnen hotels profiteren van een end-to-end-oplossing met betaalterminals, waardoor hotels hun activiteiten vergemakkelijken met één enkel contactpunt voor de volledige verwerking van hun betalingen.

Léa Vernet, Global Manager, Partnership & Business Development bij Availpro: “We zijn er trots op een langdurige samenwerking aan te kondigen met Worldline, een toonaangevende e-commerce speler. Ons doel is om onze hotelklanten eersteklas betaaloplossingen voor hun wereldwijde netwerk aan te bieden. Dit partnerschap breidt het bereik van hotels uit dankzij het beheer van de lokale munteenheid en de betaalwijze: gasten kunnen nu in hun eigen munteenheid betalen op de manier die zij verkiezen.”
Léa Vernet voegt eraan toe: “Dit biedt ook één centraal rapportagepunt, één van de belangrijkste onderscheidende kenmerken van Availpro op het gebied van hoteltechnologietools. Wij innoveren voortdurend om het dagelijkse leven van hotelmanagers te vergemakkelijken en hen te helpen om zich toe te leggen op hoogwaardige dienstverlening. Indirecte en directe distributie, betaaloplossingen, inkomstenbeheer en analyses worden allemaal vanuit één toegangspunt aangestuurd en beheerd.”
Vincent Roland, Managing Director van Worldline’s Merchant Services: “Onze samenwerking met Availpro is zowel interessant voor de hotelsector als voor de hotelgasten, aangezien online betaalde bedragen voor kamers direct gedebiteerd worden. Hotels ontvangen nu hun betaling op het moment van de boeking. Zo wordt elk risico van dubbele of frauduleuze boeking vermeden, terwijl de transactiekosten verminderen. Op lange termijn willen wij onze kredietkaartterminals installeren in de lobby’s van de hotelklanten van Availpro.”
Vincent Roland vervolgt: “De omnichannel-oplossing van Availpro is een mijlpaal die ik met genoegen opmerk. Door onze expertise op het gebied van online hoteldiensten samen te voegen met de POS-omgeving, zijn we erin geslaagd een end-to-end oplossing uit te werken om de boekingservaring voor hotels en hun gasten opmerkelijk te verbeteren.”

In totaal zijn 11.500 hotels aangesloten op de Channel Manager en Smart Booking Engine van Availpro. Zij kunnen nu allemaal voordeel halen uit deze overeenkomst. Worldline levert een end-to-end oplossing voor e-commerce, die hotels helpt om rechtstreeks betalingen te ontvangen. Deze oplossing is gebaseerd op de Online Payment Acceptance Solution van Worldline, die gateway- en commerciële acquiringdiensten dekt voor een periode van 3 jaar.

About Worldline

Worldline [Euronext: WLN] is the European leader in payment and transaction services. Worldline's forward-thinking innovations and services enable companies to reach their end users in a targeted way and provide them with seamless, state-of-the-art services. With more than 45 years of experience, Worldline is a key player in the B2B2C sector. Worldline supports all kinds of companies and public authorities in the ever-changing marketplace and contributes to their success. Worldline offers a unique and flexible business model that is based on a growing, global portfolio and also includes end-to-end support. Worldline's activities are divided into three business units: Merchant Services, Mobility & e-Transactional Services, and Financial Services (including equensWorldline). Worldline employs more than 9,400 individuals worldwide and generates an annual turnover of EUR 1.6 billion. Worldline is an Atos company. www.worldline.com

About Availpro

Availpro, a leading technology provider to the global hospitality industry, aims at contributing to the hoteliers' growth by increasing their online distribution, whether through direct room selling on their own website or other digital channels. More than 6500 properties in 89 countries benefit from a range of innovative products helping them increasing their occupancy and revenue. Being a powerful connector, Availpro has created strategic synergies with more than 450 partners worldwide. With a local presence in 23 countries in Europe, Availpro differentiates itself with onsite local teams and a dedicated customer service. The global expansion is supported by a multilingual dashboard and a booking engine available in more than 30 languages. www.availpro.com