Home / Newsroom / General Press Releases / 2020 /

Worldline bundelt krachten met fintech Meniga om klantbetrokkenheid te stimuleren met nieuwe gepersonaliseerde functies voor digitaal bankieren

Bezons, 15 april 2020 - Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider op het gebied van betaal- en transactiediensten, heeft een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met Meniga, de in Londen gevestigde fintech en leverancier van technologie voor digitaal bankieren. De samenwerking is gericht op het vergroten van klantbetrokkenheid door het creëren van gepersonaliseerde functies voor digitaal bankieren.

Voor banken en financiële instellingen is het behouden en aantrekken van klanten door middel van gebruiksvriendelijke en veilige betaaloplossingen een van de grootste uitdagingen van het Open Banking-tijdperk. Via dit strategische partnerschap zullen Worldline en Meniga samenwerken om klanten te voorzien van de volgende generatie financiële oplossingen door het combineren van persoonlijk financieel beheer met conversational banking en data-analyse.

Met de implementatie van Open Banking zijn het niet langer alleen de traditionele banken die aantrekkelijke financiële oplossingen voor hun klanten willen creëren. Ook bedrijven die actief zijn binnen de telecommunicatiesector, het verzekeringswezen, consumentenkredietbedrijven en de detailhandel grijpen de mogelijkheid om zelf financiële producten te ontwikkelen. Binnen deze zich ontwikkelende omgeving wil Worldline wereldwijd haar positie als belangrijke speler in de hervorming van de betalingsindustrie versterken door samen te werken met Meniga, dat sterk aanwezig is in Europa en bekend staat om haar brede kennis en expertise over hoe transacties te categoriseren en waardevolle financiële inzichten te produceren. Deze unieke samenwerking zal resulteren in de levering van geavanceerde oplossingen aan klanten op het gebied van financiële dienstverlening en tegelijkertijd tot meer inzicht leiden in de wensen van klanten door middel van data-analyse. Deze stap is in lijn met de missie en het streven van Worldline om haar oplossingen voortdurend te verrijken.

Georg Ludviksson, CEO en mede-oprichter van Meniga: "Door haar wereldwijde bereik en stevige wortels in Financial Services is Worldline de ideale partner voor ons en we zijn erg blij dat onze teams hun krachten bundelen. Met onze gecombineerde expertise zullen Worldline en Meniga in staat zijn om aan de snel groeiende vraag te voldoen door oplossingen te bouwen die waarde leveren aan klanten in alle sectoren, met producten waar hun eindgebruikers blij mee zijn en van kunnen profiteren in hun dagelijks leven".
Michael Petiot, hoofd van Alliances & Partnerships bij Worldline voegt hieraan toe: "Door de totale waardeketen van het betalingsverkeer te beheersen, willen we een sleutelrol spelen in het nieuwe Open Banking-ecosysteem, inclusief de transformatie van de digitale klanttrajecten om zo meer waarde te creëren voor de eindklanten. Samen met Meniga zullen we onze ongeëvenaarde expertise op de markt brengen en voorzien in de vraag van klanten naar onze gecombineerde dienstverlening. Dit partnerschap illustreert ook onze ambities om de samenwerking met start-ups & fintechs te versnellen om de diensten van morgen te creëren".

Worldline [Euronext: WLN] is de Europese marktleider in betalings- en transactieservices. Innovatie zit in de kern van ons DNA. Worldline biedt pan-Europese en binnenlandse Acquiring voor zowel fysieke als online bedrijven, beveiligde verwerking van betalingstransacties voor banken en financiële instellingen, transactieservices in e-ticketing en voor lokale en centrale openbare instanties. Dankzij aanwezigheid in meer dan 30 landen is Worldline de aangewezen betalingspartner voor winkeliers, banken, openbaarvervoerbedrijven, overheidsinstanties en industriële bedrijven; waarvoor Worldline geavanceerde digitale services biedt. De activiteiten van Worldline zijn onderverdeeld in drie bedrijfstakken: Merchant Services, Financial Services waaronder equensWorldline en Mobility & eTransactional Services. Worldline heeft wereldwijd ongeveer 12.000 mensen in dienst, met een 2019 omzet van 2,4 miljard euro. worldline.com

Over Meniga

Meniga is een wereldwijde leider in white-label digitale bankoplossingen. De bekroonde producten stellen 's werelds grootste financiële instellingen in staat om hun online en mobiele digitale omgeving drastisch te verbeteren, waardoor de klantervaring van meer dan 90 miljoen gebruikers van digitaal bankieren in 30 landen wordt verrijkt. Meniga heeft een raamwerk ontwikkeld voor de volgende generatie digitaal bankieren rond geavanceerde dataconsolidatie en -verrijking, zinvolle klantbetrokkenheid en nieuwe inkomstenmogelijkheden.

Meniga's productportfolio omvat onder meer persoonlijk financieel beheer, geautomatiseerde real-time notificaties, voorspellende analyses en gepersonaliseerde engagement technologieën, gerichte beloningen en analyses van consumentengegevens. Meniga werd bekroond met "Best Digital Banking Vendor" op de Banking Technology Awards in 2018, "Best of Show" op Finovate Fall in 2018, Finovate Europe in 2011, 2013, 2015 en 2018, "Best Company" op de European FinTech Awards 2017 en was te zien op FinTech50 in 2014, 2016 en 2017. De kantoren van Meniga bevinden zich in Londen, Reykjavik, Stockholm, Helsinki, Warschau, Barcelona en Singapore. www.meniga.com

Susanne Stöger
Phone: +43 1 71701 6524